از طریق برخی رسانه ها با خبر شدیم دکتر حجت بقایی به عنوان مدیر اجرایی سازمان جهانی مدیران آینده در ایران منصوب شد ، به همین مناسبت گفتگوی کوتاهی باایشان انجام دادیم .

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل کنفدراسیون جهانی دفاع شخصی ، مدیراجرایی سازمان جهانی مدیران آینده در گفتگو با خبرنگار انجمن مدیران ، در مورد اهداف و فعالیتهای سازمان گفت : این سازمان با همکاری چند دانشگاه ، موسسه پژوهشی و کارشناسان مدیریت در سرتاسر جهان فعالیت می کند .

من هم به دستور استاد گرانقدرم دکتر علیرضاسلمانیان افتخار این را دارم که به عنوان مدیراجرایی در ایران در خدمت اساتید باشم .

هدف اصلی سازمان آموزش مفاهیم مدیریت و ارتباطات انسانی است و در کنار آن به طور تخصصی آموزش و هدایت نوجوانان و جوانان در اولویت است .

بنده در ایران به تازگی این افتخار را دارم که در خدمت ایشان هستم.

دکتر بقایی در مورد فعالیتهای سازمان در ایران گفت: ما در حال طراحی و برنامه ریزی کارگاههای آموزش کاربردی برای رده های سنی بین ( ۱۴_۱۷) سال هستیم، من به شخصه معتقدم نوجوان ما باید مفاهیم مدیریت را بداند و با حمایت اساتید کارگاهها را طراحی و اجرا می کنیم .

البته طرحهای فوق العاده ای در حال اجرا داریم که با توجه به قوانین و فرهنگ بومی کشور عزیزمان برخی از کارگاهها را اجرا خواهیم کرد .

در طول این چند سال با پیگیریهای اساتیدم خصوصا دکتر علیرضا سلمانیان نوکابادی ما توانستیم با توجه به پتانسیلهای استاد و همچنین با حمایت برخی مقامات بین المللی بعضی کارگاها را در نقاط مختلف جهان اجرایی نماییم و اکنون در حال برنامه ریزی برای جوان و نوجوان ایرانی هستیم.

مدیراجرایی سازمان جهانی مدیران آینده در ادامه گفتگو با اشاره به تعداد زیاد کارگاهها افزود : سازمان پتانسیل این را دارد که در آموزش ترمیک نیز ورود نماید . من با توجه به شرایط موجود مدلی را طراحی کردم که نوجوانان و جوانان ایرانی به طور مستقیم با کارآفرینان و مدیران ارتباط بگیرند و در حال برنامه ریزی برای اجرایی کردن این مورد در ایران هستم . در این طرح نوجوان به همراه خانواده در کارگاههایی حضور پیدا می کند که مدیران و کارآفرینان در آن حضور دارند و این آموخته ها را به چشم می بیند و به طور مستقیم سئوالاتی را که برایش پیش می آید از افرادمرتبط و متخصص می پرسد . این انتقال تجربه موجب ایجهد انگیزه در ایشان شده و مدیران جدید پرورش می بینند .

و در حال حاضر در برخی کشورها این موارد انجام می شود که ما در ایران با توجه به پتانسیلهای موجود ممکن است استعدادیابی کرده و افراد را برای ادامه تحصیل در رشته های مدیریت معرفی نماییم.

بقایی در خاتمه این گفتگو تاکید کرد : راستش من دوست دارم نوجوان ما قبل از اینکه به خدمت سربازی اعزام شود آمادگی مدیریت خود و اطرافیان را داشته باشد . مدیریت ، علمی است که باید در ناخوداگاه انسان نهادینه شود ، نیازی به مدرک دانشگاهی نیست ، هر انسانی باید بداند چطور خود را مدیریت کند و بعد محیطی بسازد برای آسایش جامعه ، من به شخصه به دلیل عدم فراگیری این موارد در شرایط سنی مناسب ، ناخوداگاه مسایلی برایم پیش آمد که با توکل بر خدا می خواهیم آن مسایل برای نوجوان و جوانان ما طوری دیگر اتفاق بیفتد . مدیریت خود زندگی است ، شما نگاه کن ، در بدن شما اگر یک سلول ، فقط یک سلول در بدن از مدیریت مغز تبعیت نکند چه اتفاقی برای بدن می افتد . همین را برای جامعه در نظر بگیرید .

ممنون بابت وقتی که برای این گفتگو گذاشتید .

مدیر سایتAuthor posts

World Confederation of Personal Defense --- Chairman and founder: Dr.Alireza Salmanian

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *