اولین سال بزرگداشت روز جهانی ورزش دانشگاهی در ایران برگزار شد
مراسم بزرگداشت روز جهانی ورزش دانشگاهی با حضور معاون وزیر علوم، مدیرکلتربیت‌بدنی سازمان امور دانشجویان و 150 دانشجو به عنوان نماینده انجمن های ورزشی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی پردیس شهید عباسپور دانشگاه شهید بهشتی برگزار گردید. 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جهانی ورزش به نقل از روابط عمومی دانشگاه شهید بهشتی ، سید حسن صدوق رئیس دانشگاه شهید بهشتی بیان داشت: اولین مسئولیت هر انسانی حفاظت و صیانت از خویش است حتی در انجام مسائل عبادی نیز ویژگی صیانت تن محترم شمرده شده است زیرا صیانت تن مقدمه صیانت نفس است.
رئیس دانشگاه شهید بهشتی اظهار داشت: در بعد ورزش دانشگاه همه ما می دانیم که زمانی ما در کار دانش آموزی، دانش آموختن، پژوهش و سایر امور دانشگاهی موفق خواهیم بود که از تن سالم برخوردار باشیم و برای سالم نگه داشتن تن ورزش کردن ضروری است.
مدیرکل تربیت‌بدنی وزارت علوم با گرامیداشت روز جهانی ورزش دانشگاهی و تبریک این روز به دانشجویان گفت:‌ ورزش دانشگاهی در ایران پتانسیل بسیار بالایی دارد و نیازمند حمایت همه‌جانبه بخش‌های مختلف است.
وی در بحث تامین فضاهای ورزشی افزود: در این زمینه هر چند اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم و در سال گذشته میزان سرانه فضاهای ورزشی یک متر و ۱۸ سانتی‌متر در دانشگاه‌ها بود که تا پایان امسال به یک متر و نیم خواهد رسید.

پورکیانی با اشاره به تجهیز ۱۰۰ خوابگاه به امکانات ورزشی خاطرنشان کرد: دانشجویان ما زمان‌های زیادی را در خوابگاه‌های خود می‌گذارند بر همین اساس با حمایت‌های بسیار خوب مسئولان وزارت علوم ۱۰۰ خوابگاه را به امکانات ورزشی تجهیز کردیم و امسال نیز همین تعداد خوابگاه به وسایل ورزشی و سالن بدنسازی مجهز می‌شوند تا دانشجویان هر چه بیش‌تر به سمت فعالیت‌های ورزشی سوق پیدا کنند..
پورکیانی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۶۵۰۰ دانشجو عضو انجمن‌های ورزشی دانشگاه‌ها هستند افزود:با توجه به حمایت ویژه مسئولان وزارت علوم از انجمن‌های ورزشی و تخصیص نیم میلیارد تومان به آن‌ها شاهد حضور هر چه بیشتر دانشجویان در این انجمن‌ها خواهیم بود.
مدیرکل تربیت‌بدنی وزارت علوم به راه‌اندازی انجمن رباتیک و هوش مصنوعی اشاره کرد و گفت: این انجمن ظرفیت‌های بسیار خوبی را در اختیار توسعه ورزش دانشگاهی خواهد گذاشت که از جمله آن‌ها ربات‌های تحلیل‌کننده مسائل فنی در رشته‌های مختلف ورزشی است که می‌تواند به ورزش ملی ایران کمک زیادی کند و هم‌چنین انجمن کارآفرینی و اشتغال‌زایی نیز چند ماه پیش ایجاد شد تا در زمینه توسعه کارآفرینی و اشتغالزایی به فعالیت بپردازد.
وی با تاکید بر این که به دنبال این هستیم تا دستیابی دانشجویان به امکانات ورزشی سهل‌الوصول باشد تصریح کرد: اتمام پروژه‌های نیمه تمام ورزشی و تجهیز هر چه بیش‌تر خوابگاه‌ها به امکانات ورزشی می‌تواند نقش ویژه‌ای در این راستا ایفا کند تا هر دانشجویی که اراده کرد بتواند با حداقل مشکل از امکانات ورزشی استفاده کند .
شایان ذکر است آقای مجتبی پایمزد به عنوان سرپرست تیم و خانم ریحانه فشنگی به عنوان نماینده انجمن ورزشی دانشجویان از دانشگاه صنعتی قم در این مراسم حضور داشتند.

مدیر سایتAuthor posts

World Confederation of Personal Defense --- Chairman and founder: Dr.Alireza Salmanian

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *