سازمان ملل متحد در ایران، در راستای پشتیبانی از تلاش‌های دولت، به بیش از پنج هزار خانواده در استان‌های خسارت‌‌دیده یاری رساند و اقلام ضروری امدادی ارسال کرد.

به گزارش روابط عمومی کنفدراسیون جهانی دفاع شخصی ، به نقل از دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد ، بارش‌های سنگین در جنوب ایران که منجر به سیل شد، جان ۱۰ نفر را در استان‌های سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان و هرمزگان گرفت. حجم عظیم بارندگی‌ها که پس از ماه‌ها خشکسالی رخ می‌داد، باعث‌ آسیب و خسارت به شبکه برق‌رسانی، جاده‌ها و دیگر زیرساخت‌ها، زمین‌های کشاورزی، دام‌داری، خانه‌ها، و دسترسی به آب آشامیدنی شد. در استان هرمزگان، قطعی برق و آب بر اثر شرایط جوی در ۳۰ روستا گزارش شد؛ در کنارک، سیلاب ۸۰٪ شهر را دربرگرفت. راه ۳۳۹ روستا در استان کرمان بسته شد و ساکنان ۱۹ روستا که حدود پنج هزار خانه در آن‌ها خسارت دیده بود، کاملاً تخلیه شدند.

دولت برای ۳۹ هزار و ۳۹۴ نفر اسکان اضطراری فراهم کرد و ۱۳۰ نفر را به مناطق امن انتقال داد. بیش از ۳ هزار تیم امدادی، به همراه وسائل نقلیه، آمبولانس‌، و مواد غذایی و امدادی به مناطق سیل زده اعزام شدند.

سازمان ملل متحد در ایران، در راستای پشتیبانی از تلاش‌های دولت، با فراهم کردن اقلام ضروری امدادی به بیش از پنج هزار خانواده در استان‌های خسارت‌دیده‌ سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، بوشهر و هرمزگان، یاری رساند.

افرادی که مجبور به تخلیه منازل خود می‌شدند نیازمند غذا بودند و برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد برای دو هزار خانوار در استان کرمان، و مجموعاً سه هزار خانواده در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و فارس بسته‌ غذایی خانواده تهیه کرد. این بسته‌ها شامل برنج، کنسرو لوبیا چیتی، کنسرو ماهی تن، عدس، لوبیا چیتی، روغن، شکر، چای، و نمک هستند و نیازهای تغذیه‌ای یک خانواده چهارنفره در طول یک‌ماه را تأمین می‌کنند.

در استان‌های بوشهر و سیستان و بلوچستان، برخی خانواده‌های پناهنده نیازمند حمایتی ویژه بودند. کمیساریا، آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد، در حمایت از پاسخ فراگیر دولت به مسائل پناهندگان، با هماهنگی با اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی، غذا و اقلام امدادی ضروری را برای پناهندگان و جوامع میزبان ارسال کرد. ۳۰۰ خانوار نیازمند اسکان فوری، اقلامی چون چادر خانوار، زیرانداز پلاستیکی، پتو، زیرانداز حصیری، بسته وسیله آشپزخانه، بسته بهداشتی خانوار، ماسک قابل شست‌وشو و استفاده مجدد، ماده شوینده، نوار بهداشتی دریافت کردند. در استان سیستان و بلوچستان، کمیساریا به ۳۵۰ خانوار بسته‌های غذایی رساند.

تغییرات اقلیمی باعث ایجاد شرایطی سخت و شدید در استان‌های جنوبی ایران شده است. ایران با اقلیمی خشک و نیمه خشک، طی دهه گذشته با خشکسالی‌های طولانی روبه‌رو بوده، اما در عین حال با سیل‌های پی‌درپی نیز رویارو شده است.
دفتر سازمان ملل متحد برای امور بشردوستانه با دولت و کارگزاری‌های سازمان ملل متحد برای هماهنگی پاسخ و شناسایی نیازها و کاستی‌های امدادی همکاری می‌کند.

بر اساس این گزارش نهادهای ملل متحد درگیر در این ابتکار به شرح زیر است :

OCHA
دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل
سازمان ملل متحد
سازمان ملل متحد
UNHCR
كمیساریاي عالي سازمان ملل متحد در امور پناهندگان
WFP
برنامه جهانی غذا

 

منبع انتشار : سرویس حمایت از حقوق بشر روابط عمومی کنفدراسیون جهانی دفاع شخصی

مدیر سایتAuthor posts

World Confederation of Personal Defense --- Chairman and founder: Dr.Alireza Salmanian

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *